Terepasztal Vezérlés Galéria Egyéb  


Eredeti verzió: 2009.03.16.

2007 novemberében került sor az alagút keleti bejáratánál található jelzőbódé környezetének kialakítására. A jelzők ezt megelőzően fényjelzők voltak, de sajnáltam volna, ha nem lehet karos jelző az asztalon, ezért a bejárati jelzőt kicseréltem karos jelzőre és ehhez még egy előjelzőt is elhelyeztem. Ezek két motoros Viessmann jelzők, tudják a Hp0 (Vr0), Hp1 (Vr1), Hp2 (Vr2) jeleket. Közéjük helyeztem el az Auhagen jelzőbódét. Ennek a készítését szeretném itt bemutatni...

A főjelzőt és az előjelzőt helyeztem el először, ezeknek két-két lyukat kellett fúrni a két motor miatt.
Pontosan e miatt a jelző egy hatalmas talpon áll, ami azért nem nyújtott valami szép esztétikai látványt, így ezeket el kellett rejteni.
A jelzőbódét előre elkészítettem, "lekoszoltam", hogy rozsdás, viharvert képet mutasson, egy kis graffitivel spékelve. A figurákat és a talajt is előre elkészítettem hozzá. A Faller cég járdaszegélyeiből kialakítottam a bódéhoz vezető út szegélyét (a szegélykövek fugáit természetesen megfestve), ezeket Heki ragasztóval az alatta lévő parafára rögzítettem.

A szegély közé Busch apró fehér kőzúzalékot szórtam, ecsettel elegyengettem, majd injekciós tűvel nagyon híg vízbázisú Noch ragasztót fecskendeztem óvatosan közé.
Itt nagyon kell vigyázni, mert az apró kődarabok miatt kis folyékony ragasztó "gombócok" keletkeznek, amelyek ide-oda gorulhatnak és viszik magukkal a köveket is, ami a jól előkészített talajt elronthatja. Érdemes tehát a tű végén otthagyni a ragaszó cseppet, amíg fel nem szívja a kőágyazat.

Ezen a képen már a főjelző hosszú talpa eltüntetésre került, több helyen Busch virágok kerültek bele, melyeket szálanként kellet "ültetni". Először vékony lyukat kellet fúrni, majd pillanatragasztóval (Gél!) egyesével a helyére raktam a virágokat. Száradás után már a porszívó sem hozza ki őket a helyükről.
A zúzalékszórást és a szegélyépítést a teljes területen elvégeztem, néhány ponton vízbázisú Noch fűragasztóval pöttyöket helyeztem a zúzalékra és erre nagyon apró füvet szórtam, a gyomosodást imitálva, de már csak azután, hogy a zúzalék megszáradt.
Majd végül felkerült a biciklista és a tűzcsap is a helyére.
A környezetet Noch apró barna ágyazati kaviccsal szórtam le, némely helyeken dombokat készítettem belőle, hogy ne legyen teljesen sík a terep.
Ezt és a töltést az előbb említett módon vízbázisú híg ragasztóval rögzítettem.
1 nap! száradás után felporszívóztam a felesleget.
Ezt követte a füvesítés. A füvesítendő területet Noch fűragasztóval bekentem egy vékony durva szálú ecset segítségével.
Műanyag Noch fűszóró dobozból apró szálú kevert füvet szórtam az egész területre.

Megint csak egy nap elteltével leporszívóztam a felesleget.
(Ha valaki teheti, akkor használjon külön porszívót erre a célra, mert a leszort fű kb. 80%-a ott köt ki és akkor ez még újból felhasználható.)

A környezetet Busch földi pálmákkal és Noch szivacs bokorral tettem még élethűbbé.
A rengeteg féle terepanyag ismét életet varázsolt e kicsiny részre is...
Ezután az átjáró előkészítésébe kezdtem bele...