Eredeti verzió: 2009.03.16.
2007 novemberében került sor az alagút keleti bejáratánál található jelzőbódé
környezetének kialakítására. A jelzők ezt megelőzően fényjelzők voltak,
de sajnáltam volna, ha nem lehet karos jelző az asztalon, ezért a bejárati
jelzőt kicseréltem karos jelzőre és ehhez még egy előjelzőt is elhelyeztem.
Ezek két motoros Viessmann jelzők, tudják a Hp0 (Vr0), Hp1 (Vr1), Hp2
(Vr2) jeleket. Közéjük helyeztem el az Auhagen jelzőbódét. Ennek a
készítését szeretném itt bemutatni...
|
A főjelzőt és az előjelzőt helyeztem
el először, ezeknek két-két lyukat kellett fúrni a két motor miatt.
Pontosan e miatt a jelző egy hatalmas talpon áll, ami azért nem
nyújtott valami szép esztétikai látványt, így ezeket el kellett
rejteni. |
|
A jelzőbódét előre elkészítettem,
"lekoszoltam", hogy rozsdás, viharvert képet mutasson, egy kis
graffitivel spékelve. A figurákat és a talajt is előre elkészítettem
hozzá. A Faller cég járdaszegélyeiből kialakítottam a bódéhoz vezető
út szegélyét (a szegélykövek fugáit természetesen megfestve), ezeket
Heki ragasztóval az alatta lévő parafára rögzítettem. |
|
A szegély közé Busch apró
fehér kőzúzalékot szórtam, ecsettel elegyengettem, majd injekciós
tűvel nagyon híg vízbázisú Noch ragasztót fecskendeztem óvatosan
közé.
Itt nagyon kell vigyázni, mert az apró kődarabok miatt kis folyékony
ragasztó "gombócok" keletkeznek, amelyek ide-oda gorulhatnak
és viszik magukkal a köveket is, ami a jól előkészített talajt
elronthatja. Érdemes tehát a tű végén otthagyni a ragaszó cseppet,
amíg fel nem szívja a kőágyazat.
|
|
Ezen a képen már a főjelző hosszú
talpa eltüntetésre került, több helyen Busch virágok kerültek bele,
melyeket szálanként kellet "ültetni". Először vékony lyukat kellet
fúrni, majd pillanatragasztóval (Gél!) egyesével a helyére raktam
a virágokat. Száradás után már a porszívó sem hozza ki őket a helyükről. |
|
A zúzalékszórást és a szegélyépítést
a teljes területen elvégeztem, néhány ponton vízbázisú Noch fűragasztóval
pöttyöket helyeztem a zúzalékra és erre nagyon apró füvet szórtam,
a gyomosodást imitálva, de már csak azután, hogy a zúzalék megszáradt.
Majd végül felkerült a biciklista és a tűzcsap is a helyére. |
|
A környezetet Noch apró barna
ágyazati kaviccsal szórtam le, némely helyeken dombokat készítettem
belőle, hogy ne legyen teljesen sík a terep. |
|
Ezt és a töltést az előbb említett
módon vízbázisú híg ragasztóval rögzítettem. |
|
1 nap! száradás után felporszívóztam
a felesleget. |
|
Ezt követte a füvesítés. A füvesítendő
területet Noch fűragasztóval bekentem egy vékony durva szálú ecset
segítségével. |
|
Műanyag Noch fűszóró dobozból
apró szálú kevert füvet szórtam az egész területre. |
|
Megint csak egy nap elteltével
leporszívóztam a felesleget.
(Ha valaki teheti, akkor használjon külön porszívót erre a célra,
mert a leszort fű kb. 80%-a ott köt ki és akkor ez még újból felhasználható.)
|
|
A környezetet Busch földi pálmákkal
és Noch szivacs bokorral tettem még élethűbbé. |
|
A rengeteg féle terepanyag ismét
életet varázsolt e kicsiny részre is... |
|
Ezután az átjáró előkészítésébe
kezdtem bele... |
|